Planerade tävlingar juli-augusti med Frozzy

v.29  Ryttarkamraterna Kumla 20 juli (lördag). Regional LB & LA. 
 
v.31 Bohusläns Hästsportklubb 31 juli-2 augusti (onsdag-fredag). Ons regional LB & LA, tor regional LB & nationell LA, fre nationell LA.
 
v.33 Grevagårdens Ryttarförening 16-18 augusti (fredag-söndag). Fre Nationell LA derby, lör nationell LA & LA+, sön Nationell LA
 
Detta är de framtida tävlingarna under sommaren. 2 meetings vilket blir jäättekul! Även våran nationella debut. Nu är det ett litet tag (haha lite mindre än 2 veckor men ändå)  kvar till nästa tävling så Frozzy ska få mycket galoppjobb. Han ska få bättre kondition och bli av med lite fett från gräset för att orka större klasser. Sedan får han det lite lugnare nästa vecka. 
 
Imorgon ska jag köra ett konditionspass på banan. Köra lite intervaller och få ett bra tempo på honom. På onsdag eller torsdag blir det markarbete i paddocken. Sedan fredag eller lördag ska vi ta oss ut och klättra lite tänkte jag. Även lite konditionsjobb på det. Söndag har jag inte något planerat. Veckan därpå innehåller säkert lite hoppning, konditionsträning, klättring och tävling :) Därimellan får han skrittas och ta det lugnt. Men denna veckan blir det hårdjobb. Försöker rida tidigt på morgonen eller sent på kvällen så han slipper värmen och insekterna, då blir han mycket positivare och jag med. 
 
För att han ska kunna hålla ett bra tempo genom en 1,20 bana sedan måste han få lite mer muskler och bättre kondition. Nu är jag verkligen taggad!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback