Tyck vad ni vill

Anonyma, de som sitter bakom sina datorskärmar. Klickar sig in på en blogg, läser några inlägg, kollar bilder, klickar på kommentarer, skriver några kränkande rader, klickar på skicka knappen. Lämnar sig en IP adress efter sig och ett anonymt namn. 
 
Jag har aldrig förstått detta med att kränka ner andra. Varesig det gäller hur man ser ut eller hur man rider. Magic är en speciell häst, hon rids inte som du rider kanske. Hon är inte som din häst. Jag är inte du. Du är inte jag. JAG känner min häst utan och innan och du läser några rader på min blogg och utifrån en film på 5 min kan du bilda dig en egen åsikt om hur hästen SKA ridas, och INTE ridas. Wow bra jobbat. 
 
Hur kan man ens glädjas åt det? Hur kan du utifrån en FILM på 5 min veta hur hästen är och hur den ska ridas? Om jag satt och drog i Magic lovar jag att jag inte skulle fått sitta kvar på hennes rygg mycket länge till. Jag tänker inte kaxa tillbaks och skriva värsta svarsinlägget mot den anonyma kommentaren, men du som skrev den. Kul att du kan utifrån en 5 minuters film veta hur hästen ska ridas. Det vill jag också kunna, lust att lära mig lite?
 
Du bara snackar massa skitsnack, du har ingen aning om hur Magic ska ridas och inte ridas. 
 
Stå upp för din åsikt är en ganska stor punkt här i livet. Och det har inte DU och alla andra anonyma riktigt fattat än. Jag vet vem det är som skrev det och du har sjunkit i mina ögon till den lägsta punkten. Hat består oftast av avundsjuka. 
 
Sätter punkt här på inlägget, jag blir bara mållös hur människor kan sitta och skicka iväg kränkade kommentarer och sen le lite och sen var det bra. Det gäller DIG också. 
 
 
Kommentarer
Postat av: Evelina Olsson

Bra Alexandra, tycker du är tuff och som inte tar åt dig allt även fast det är jobbigt att höra. Kämpa på och skit i alla andra och deras åsikter. Du vet bäst och ingan annan kan Magic lika bra som du.
Dom som kommenterar är bara avundsjuka på dig och dina fina hästar, dom vill va som du helt enkelt!

2013-01-08 @ 14:22:16
Postat av: Emma

De är bara avundsjuka! Du vet själv hur bra ni är, och när jag själv red henne kände jag att det inte är en lätt häst! <333

2013-01-08 @ 15:05:08
Postat av: Hanna

En avundsjuk liten råtta är vad hon är !!

2013-01-08 @ 18:03:04
URL: http://ponniebruden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback