Ponnyakuten 4

Jag vet inte hur mycket jag GAPSKRATTADE och MÅDDE ILLA och allting i söndagskväll. Klart det är ponnyakuten jag pratar om. 
 
Sämsta avsnittet ever. Vissa gör lite mer än nödvändigt för att vara med på TV. Hon som var för stor, har hon inte insett det själv? Hon som inte kunde sitta ner i traven och blev arg och bara skrattade åt när hon ryckte hästen i munnen? Jag mådde illa när jag såg det. Bara för hon inte kan sitta ner i traven, hästen är hur duktig som helst, gör allt rätt. Och hur ska Tobbe hjälpa henne att lära sig sitta ner i traven? Nej, gör allt för att vara med på TV. That's it. 
 
Hon som ramlade av 2 gånger, lär dig grunderna på ridskolan TACK. Den som var bitig, jag har sett värre hästar. Och om hon inte kan hantera den, då kan hon inte hantera många hästar. Smånafsade lite och sparkade lite med hoven. De är inga robotar, de är LEVANDE djur. Klart de får säga ifrån någon gång också. 
 
Den som sprang ut från stallet, tjejen försökte ju knappt ta tag i hästen och stanna den? Den hästen som de kallade för "bitch", hon sitter och trycker inne med sporren så det inte var någon PÄLS kvar. Det är inte okej. Jag mådde illa, samtidigt som jag försökte förstå vilka ovetande människor det finns som har hästar.  Jag såg inga större problem på TV:n i söndagskväll, jag vet inte vilka problem ni såg. Men problem som är allvarliga och ska sökas hjälp med SKA vara allvarliga och inte något fjuttigt problem som att man inte kan sitta ner i sadeln. 
 
Jag vet inte om jag vill kolla på nästa avsnitt om det ska vara såhär. Hoppas det vänder och dom plockar fram VETTIGA problem istället för att bara ha såna som är desperata efter kändisskap. 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Elin

Jag håller med dig!!

2013-01-15 @ 12:31:29
Postat av: Anonym

Håller med dig helt!!!
Sämsta programmet ever!!!!!! 😂

2013-01-15 @ 17:22:40
Postat av: Sandra

Det är jag som skrivit kommentaren ovan den som det står anonym på!!

2013-01-15 @ 17:23:20
Postat av: Anonym

Jag håller med dig på alla förutom hon med hästen som sprang iväg. om en häst drar så har man inget att siga till om och då syns det inte alltid hur mycket man drar! Har vart med om det själv och det går verkligen inte att få stopp på dom om dom väl drar!;)

2013-01-17 @ 15:25:52
Postat av: Elin

Håller med!

2013-01-17 @ 16:29:56
Postat av: Svar på tal

Hästen som var "bitchig" och hade nästan ingen päls kvar efter sporren. Hästens beteende hade inget med det att göra utan det visade sig vara sadeln som det var fel på som flera veterinärerna hade missat.

Läs här:
http://aliciasliv.blogspot.se/2013/01/ang-nannas-marken-av-skanklarna.html

2013-01-18 @ 01:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback