Gårdagen, osv osv

Igår var jag i stallet hela eftermiddagen och typ kvällen. Var i stallet från halv 4 till halv 9. 5 timmar. 
Men red Magic i paddocken igår. Gick bra till en början. Släpade fram 2 bommar och sockerbitar (eller vad det nu heter) och höjde de ungefär 5 cm från marken. La de ganska nära varandra så hon skulle korta sig.  
Först tyckte hon bommarna var läskig så då var hon väldigt spänd. Men efter ett tag slappnade hon av mer och mer och då kortade hon sig väldigt bra trots hon var fortfarande lite spänd och överpigg. Galoppen kan vi ju bara glömma, nej usch. Men traven på slutet var jag verkligen supermjuk och då blev hon mjuk tillbaks också. 
 
Så jag är lite halvt nöjd med ridpasset, traven får en 8:a och galoppen en 0:a, haha nej men ;) 
Idag tänkte jag longera henne först och om underlaget håller (det är is under snön) så longerar jag bara, om inte så hoppar jag upp på henne barbacka och rider lite. 
 
Men ska äta nu och sen direkt till stallet! Hörs senare ♥
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback