Magic de senaste dagarna

Caroline blev tyvärr magsjuk så det blev ingen träning igår :/ Men då hoppade jag istället i en hage som går att rida i och den är väldigt jämn och så. (paddocken är en isbana under snön just nu). Gick sämst när jag skulle rida fram, tänkte rida fram med goghtygeln men ingenting funkade så bara plockade av den och hoppade utan martingal. 
 
Först började jag hoppa några småhinder, bara att rulla på. Sedan höjde mamma lite på ett räcke så tillslut hoppade vi typ 105 cm, inte säker men höjden spelar ingen roll. Men jag sabbade till det lite, annars skötte Magic sig jättebra och hoppade superfint. Ganska nöjd, med tanke på att jag hoppade utan martingal.
 
Idag fick hon vila sig då hon gått hela veckan.
 
Imorgon ska jag prova att rida med babypelhamet då hon var stark som en oxe typ och bara stack mot hindren igår. Ska rida över bommar och kanske gymnastiksbanor på låg höjd, det sliter ingenting alls och är bra lydnadsträning. Får se hur det går. Kanske tar med kameran och filmar lite, skulle det vara kul? :D Hoppas jag bara är själv där, annars kan jag inte filma haha. 
Longering med goghtygeln i fredags. 
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

rider du aldrig ut?

Svar: Jag red ut i lördags.
alexandraarystedt.blogg.se

2013-02-11 @ 19:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback