Bästa hästarna ♥

GUD VAD JAG ÄLSKAR MINA HÄSTAR! Båda 2 hoppade grymt idag! ♥ Om Magic fortsätter gå såhär bra kommer jag kanske tävla henne i Arvika den 18/5, på hemmaklubben. Vi får se :)
 
Magic:

Red fram med goghtygeln, hon gick rätt bra med den idag fast hon var urstark och bråkig men är nöjd ändå på slutet. Sedan tog jag av den och vi hoppade fram. Hon hoppade verkligen luftigt idag och tekniken var jättebra, annars brukar hon ibland bara "slänga" sig över. Avslutade med en liten bana, och hon hoppade när hon kom fel också. Bara det är ett enormt +! Munnen börjar bli bättre, hon börjar bli riktigt mjuk och det känns jättebra. 
 
tyvärr ingen film
 

Frozzy:

När jag red fram var han lite lat och trots mina försök till att han ska korta upp sig och vikten ska landa på bakdelen för att avbelasta framdelen lyssnade han inte, så framridningen gick inte särskilt bra. Men sedan när jag skulle hoppa hoppade han lika bra som vanligt, vi avslutade faktiskt med en oxer på 130 och jag är så stolt över honom att trots han kom fel några gånger och jag svängde ur ett taskigt läge så ställde han upp till 100%! 
 
 
Imorgon ska Frozzy skrittas, sedan på torsdag ska jag rida dressyr i paddocken och verkligen försöka korta upp han, fredag blir det nog lite jogging på banan. Lördag TÄVLING :D Söndag, skritt. 
 
Magic ska skrittas imorgon, på torsdag ska hon ridas med goghtygeln, fredag vet jag inte riktigt. Lördag får hon vila sig, söndag vet inte. 
 
 
Kommentarer
Postat av: Jossan

Kan du göra en ny ordentlig rundvisning av ditt stall!? :D även visa vad du har i ditt skåp? :D

Svara gärna i ett inlägg så jag ser!

2013-04-17 @ 06:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback