Motivation

Jag är sådan som väldigt lätt tappar motivitionen, inte bara på vintern. Men eftersom inte vi har något ridhus, så måste man hitta på något annat. Att träna gör mig motiverad, men också att tänka en tanke i skolan att man kan bara ta bort sadeln och rida barbacka med mysigt fleecetäcke i snön, det gör mig lika motiverad! 
 
För jag skulle aldrig kunna sitta i en paddock (inte hästarna heller) 7 dagar i veckan, det skulle bara vara långtråkigt. Men man kan göra mycket i en paddock, hoppa, rida markarbete, rida dressyr, longera, löslongera. Massa! Dessa alla saker försöker jag få in på schemat så ofta det går som variation. Men på vintern har mina hästar hoppvila och även lite ridvila, därför jobbar jag mina hästar mycket från marken istället. I förrgår longerade jag Magic och när jag satt på huk i mitten var det en signal att hon skulle komma in till mitten. Det tränade vi på, sedan tog jag av longeringslinan och hon fick följa mig och jag gjorde ofta halt och svängde. 
 
Frozzy ska jag köra lite samma sak med idag, det är väldigt roligt att se hästens framsteg. Har även testat Frozzy förut på det och han är verkligen jättelydig från marken, ska bli kul att se idag! 
 
Men längtar verkligen till tävlingssäsongen så jag kan tävla med mina 2 grymma ponnysar, tagga!
Kommentarer
Postat av: Frida

daah? Det är Onsdag, inte torsdag? ;) haha skoja! <3 <3 <3

2012-12-12 @ 19:51:46
URL: http://jfponnys.blogg.se
Postat av: Nelly Palm :)

Känner exakt samma, man liksom tappar nästan lusten på vintern.. Allt blir så mycket jobbigare typ. Men sen när man väl sitter på hästen är det otroligt. Det är det bästa med ponnys <3 Även fast man håller på att tappa taget ibland vet man att det finns inget bättre och kan inte låta bli att bara vara med dom ändå.. Hihi

2012-12-12 @ 20:24:21
URL: http://nellypalm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback