Goodmorning || Saturday

Hejhej! Igår åkte jag, mamma och syrran in till Karlstad. Jag köpte en ny vinterjacka för jag är sjukt trött på min röda Everest jacka som exakt varenda människa har. 
 
Idag ska jag rida Frozzy tror jag, eller om han får vila. Vi får helt enkelt se. Magic vaccinerades igår efter jag ridit så hon får ta det lugnt i några dagar. Är jättetrött idag.. Vill bara vara hemma idag och bara ta det lugnt!
 
Vi kör på gårdagens ridpass då. 
Mamma fick sitta upp på honom och jobba honom i skritt och lite i trav.  Men hon jobbade mest i vänster, inte så mycket höger. I höger blir han väldigt "tom" i handen och tar inte stöd. I vänster varv så jobbar han bättre men han vill gärna skjuta rumpan inåt. Men det är nog bara en träningssak, eftersom han har skrittat i 6 veckor så är det ju klart att han är lite stel. 
 
Sedan fick jag sitta upp och rida på honom och jag skulle trava i höger varv och helt plötsligt, liksom från ingenstans blev han inte alls tom i handen! Han var superfin i höger och vänstervarv, men bara i traven och galoppen. 
 
Sedan galopperade jag lite och han var rätt pigg kan man säga, han är så glad att han får galoppera. Slår vad om att han har gått och drömt om det ;) Längtar sååå tills vi kan börja hoppa! Då får jag nog hålla i mig, haha. 
 
Magic red jag samtidigt som mamma red Frozzy. I skritten och traven fick hon bara trava på först. Sedan följde jag fyrkantsspåret och i varje hörn gjorde jag en volt. (4 volter/varv) På långsidan gjorde jag även 3 halter och på kortsidan 2 halter. 
 
Sedan fattade jag galopp och då gjorde jag samma sak, fast tog bort volterna och fokuserade bara på det andra. 
Saktade av till trav 3 ggr på en långsida och 2 ggr på en kortsida. Har fått tips av Caroline att hon måste ha någo att göra hela tiden, för annars tycker hon det är tråkigt och blir jobbig i munnen. 
 
Men i traven på slutet syndes verkligen hur lydig hon var, och avsaktnningar och halter ska vi träna på mycket nu i vinter, det ger styrka också :)
 
Kommentarer
Postat av: Nelly

Hej, hur går det med min bloggdesign? Fick du mitt mejl? :)

Svar: Jag kommer nog bara orka att göra en header :/ Men går det bra ändå? :)
alexandraarystedt.blogg.se

2012-12-15 @ 10:16:32
URL: http://nellypalm.blogg.se
Postat av: Nelly

Okej.. Men alltså går det bra med den då? :D

Svar: Ska göra den i eftermiddag, så du får den ikväll :)
alexandraarystedt.blogg.se

2012-12-15 @ 10:34:49
URL: http://nellypalm.blogg.se
Postat av: Nelly

ok, tack :)

2012-12-15 @ 15:06:09
URL: http://nellypalm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback